ШКІЛЬНИЙ САЙТ - д/о "ЛИРА"

КЗ Верхівцевський НВК

Неділя, 04.12.2016, 00:49

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | д/о "ЛИРА" | Реєстрація | Вхід

Презентація Верховцевської СЗШ №1
 
- Верховцевська перша – дитяча країна,
  Сміхом і шумом бурлить і буя.
  З радістю йде сюди кожна дитина,
  Щоб здобувати знання.
- В добрий день.
- В осінній час.
- Верховцевська перша вітає вас.
- Нас в школі багато, друже.
- Карооких 300 учнів.
- Синьооких аж 500.
- І зеленооких 100.
- Ще чорнявих і білявих.
- Кучерявих і заводних.
- Буде 900 усіх!
- Ще веселих і допитливих.
- Слухняних.
- І не дуже.
- Кмітливих і винахідливих!
- В 35 класах дружніх!
- Нас навчають учні – вчителі.
- А це як?
- А ось так, бо із 67 вчителів 37 випускники нашої школи.
- Тут зібралася шкільна сім’я.
- Неповторні ти і я.
- Я переможець гри «Найрозумніший»!
- А я учасник «Козацького гарту»!
- А я відмінно навчаюсь і маю похвальні грамоти!
- А я переможниця районної олімпіади!
- А я гарний спортсмен і маю багато призових місць!
- А я пишу вірші!
- А я майбутній художник!
- А я переможець шкільного фестивалю «Зорепад»!
- Славиться наша школа гарними і талановитими учнями!
- І це не дарма!
- Бо наші вчителі і вихователі використовують сучасні інновації технології.
- Тобто йдуть з часом в ногу?
- Так. А підтвердженням цьому є участь нашої школи в форумі високих технологій в м. Одесі.
- А ще є у нас своя дитяча організація «Ліра».
- Самі рішення приймаємо.
- Самостійними особистостями стати бажаємо.
- А скільки різних дисциплін, азимутів і гуртків.
- Нам цікаво тут навчатись і приємно спілкуватись.
- І це не дарма, бо школа наша і двір немов віночок.
- Із року в рік ми маємо перше місце в районі в акції «Школа – мій рідний дім».
- Ще комп’ютери вивчаємо.
- Свою газету випускаємо.
- Танцюємо і співаємо.
- Свою школу прославляємо (Разом співаємо).
- А ми п’ятикласники.
- 12 років нам носить портфель.
- І школярами зватися прийдеться.
- Чи користь з цього буде, а чи ні.
- Судити вам дорослі доведеться. 
- Ксюто ти де? А я на ДІЗі. Що це таке? Ну ти темнота. Це додаткове індивідуальне заняття.
- Колян у тебе скільки уроків? А в мене лише 3, бо в нас семестрово – залікова система в школі. Що? Підручників? Також три.
- Привіт, Віка! У тебе скільки канікул? А в мене аж п’ять! Чому так багато? Так у нас п’ять термінів і після кожного канікули.
- Наталко! А ти в якому класі навчаєшся? А я в профільному. Я обрала майбутню професію ще з 8 класу!
- Сергій, я зараз не можу розмовляти, я на азимуті. Ти не знаєш, що це таке?
- А ми знаємо!
- А – альтернативність.
- З – зацікавленість.
- І – Ініціативність.
- М – мотивація.
- У – усвідомленість.
- Т – творчість.
- А якщо ви хочете все це побачити на власні очі.
- Приходьте до Верховцевської першої.
- Тут гостинно відчинять двері.
- Тут тебе поважають і ждуть.
- Тут научать як труба вчитись.
- Щоб не соромно в світі жить!
 
      Діяльність учителя - це духовна творчість, в якій він художник, а виховане - мистецтво (В. О. Сухомлинський). Формування творчої особистості нерозривно пов'язане із відродженням нації, демократизацією й гуманізацією суспільства, поглибленням самоврядування народу, що передбачає висунення молоді на керівну роботу, в різних сферах управління й виробництва. Це зумовлює новий підхід до виховання учнівської молоді. Виникла соціальна потреба у формуванні такої особистості, яка змогла б розв'язувати як щоденні, так і масштабні завдання, що забезпечують не просто виживання, а прогрес націі. Такою наукою управління для учнів є участь у шкільному самоврядуванні. Школа - одна з найважливіших ланок у системі суспільства. Демократизація школи, як і демократизація суспільства в цілому, - процес складний, суперечливий, пов'язаний з боротьбою різних інтересів і поглядів. Навколо проблеми учнівського самоврядування неодноразово точилися гарячі суперечки, тривають вони і сьогодні. Але ми знаємо, що суперечки вирішує, як правило, передова педагогічна практика. Лише вона переконливо доводить правильність тих чи інших позицій шкільного самоврядування. Без учнівського самоврядування класний керівник ефективно працювати не зможе. Вчителі скаржаться на несподівані зростаючі труднощі в роботі з учнями, особливо з підлітками і старшокласниками. Продовжує спадати інтерес до навчання, знижується якість успішності, зростають злочинність та кількість аморальних вчинків, які здійснюють школярі. Взаємне і тривожне відчуження учнів і вчителів стало особливо відчутним. Замість товариських дискусій звичайно стає нетерпимість до протилежної думки. Мимоволі виникає запитання: чому підлітки шукають захисту від суспільства в самоорганізаціях? Відповісти на це нині дуже важко. Але очевидно те, що створили школярам широке поле можливостей для самореалізації, орієнтуючи їх на досягнення соціально корисної мети, індивідуальної і суспільної, усуваючи різні несправедливості з їхнього життя, мікро - і макросередовища, ми відведемо їх від асоціальних форм поведінки. Інтереси учнів, соціально- педагогічна ситуація, що склалася, диктують необхідність співробітництва педагогічних колективів шкіл з неформальними об'єднаннями школярів. Сфери різноманітні: культура, освіта, спорт, дозвілля і, звичайно, економіко - виробнича. Взаємодія вчителів і учнів успішно здійснюватиметься, якщо відмовиться від багатьох педагогічних стереотипів. Адже саме старі поняття взаємин учителів і учнів призводять до конфліктів іноді до учнівських страйків. Діти намагаються щось змінити, включитися в реформаторські процеси школи, створити органи шкільного самоврядування і співурядування, які забезпечили б захист прав учнів і вчителів. Про учнівське самоврядування сьогодні говорять усі, однак розуміють це по-різному. Дехто з педагогів вважає, що самоврядування - це своєрідна гра дітей і у дорослих. Що з цього виходить А те, що діти привчаються робити, «як дорослі»: проводять засідання, виступають з доповідями, організують заходи. Від дорослих їх відрізняє лише одне - все, що вони роблять придумане та заздалегідь вирішення не ними, а дорослим. Скажімо прямо:  це не самоврядування. Школярі, виявляючи „самостійність" за таким сценарієм, не набувають досвіду, необхідного для їхньої участі в керуванні, не звикають до реальної відповідальності за свої дії. Вони нагромаджують інший „досвід": звикають до того, що можна називатися „відповідальним", але фактично ні за що відповідати. Справжнє ж самоврядування передбачає, що його орган мають реальні права, а не лише обов'язки і реально відповідають за свою роботу. Головне завдання шкільного самоврядування, на мою думку, полягає в тому, що через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, надати їм можливість виявити себе на ділі. Одним із найважливіших факторів формування в учнів таких якостей і є учнівське самоврядування. Дитяча організація «Ліра» існує в нашій школі з 2000 р. Сьогодні вона нараховує 26 загонів, що охоплюють понад 720 учнів. Головними методами своєї виховної роботи я вважаю переконання словом і позитивним прикладом, доручення, змагання, ігри. Переконання - це цілеспрямований впилив на свідомість і почуття словом і позитивним прикладом. Метод переконання у першу чергу формує моральне поняття, погляди, характери дітей і у такий спосіб впливає на їхню поведінку. Користуватися методом переконання треба вміло, щоб воно не зводилось лише до словесного виховання, коли діти тільки на слух сприймають ті необхідні й правильні слова про моральне вдосконалення, що занадто часто чують від дорослих. До слів, які педагог говорить дітям, треба ставитися надзвичайно відповідально. Доручення може бути адресоване загоном і окремому члену об'єднання. Його можна умовно класифікувати згідно з основними напрямками діяльності школи. Окремо слід виділити доручення пов'язані з діяльністю у складі самоуправління. Питання гри - одне з найскладніших педагогічних питань. Можна ставитися до гри лише, як до дитячої забави, витівки. А можна побачити у грі виховну силу, яка створює в колективі активний бойовий настрій, розвиває чудові риси характеру - кмітливість, наполегливість, сміливість, колективізм. Існує два види змагань: індивідуальне, коли у конкурсах, олімпіадах, турнірах, спортивних змаганнях може брати участь кожен член дитячого колективу, та колективне, коли змагається загін, клас, команди у різних масових справах - трудових, туристично-краєзнавчих, естетично-художніх. Вибір змагання залежить від виховних завдань, що ставить педагог-організатор, від віку дітей, рівня їхнього розвитку, можливостей дитячої організації. Змагання має виховний зміст, якщо воно стає творчістю самих дітей.
 
Діяльність д/о «Ліра» базується на певних принципах, що є запорукою її цілеспрямованості, доцільності і ефективності:
 1.- Добровільна участь дітей у роботі д/о «Ліра».
 2.- Врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей в роботі д/о «Ліра»: створення психолого -педагогічних умов спілкування дітей у д/о.
 3. - Гра і романтизм життєдіяльності д/о «Ліра». базується на виборі оптимальних форм роботи : творчої - 25%, естетично - художньої -15%, прес - центрової - 20%,   туристично - краєзнавчої -25%, від загального обсягу часу занять і діяльності.
 4. - Безперервність і наступність в об'єднанні діяльності дітей , що виробляє у них звичку жити і діяти за законом д/о.
 5. - Тісний зв'язок з навколишньою діяльністю, конкретна діяльність з метою покращення навколишнього світу, дотримання принципів гуманізму і демократизму, як у д/о, так і в родині, шкільному колективі.
 6. - У своїй роботі з дітьми педагоги мають пам'ятати:
    1. Коли дитину постійно критикують, вона починіє ненавидіти.
    2. Якщо дитину оточує атмосфера ворожості, вона стає агресивною.
    3. Якщо дитину часто докоряють у неї зароджується почуття провини.
    4. Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою.
    5. Якщо дитину оточує атмосфера терплячості, вона вчиться сприймати людей такими, якими вони є.
    6. Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити в себе.
    7. Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.
    8. Якщо з дитиною поводяться чесно, вона вчиться бути справедливою.
    9. Якщо дорослі охороняють безпеку дитини , вона вчиться вірити в людей.
   10. Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.
   11. Якщо до дитини ставляться доброзичливо, розуміють її, вона вчиться знаходити у цьому світі любов.
 
       Торкнімося основних нових підходів, продиктованих часом, і даймо загальну структуру самоврядування. Перша важлива сходинка для кожного класного керівника - підібрати собі надійних помічників, актив класу. При цьому головне - спиратися на думку класу. Адже 90% формальних лідерів, яких обрав собі класний керівник, не користуються авторитетом у класі, а отже, не можуть бути опорою класному керівникові. Вибір лідерів вимагає серйозної соціометричної методики, зіставлення думок учня й самих однолітків, учителів, батьків. Для кращого осягнення структури шкільного самоврядування складу активу наведу загальну структуру цього органу в межах нашої школи. Очолює загальношкільне самоврядування голова ШУС, йому підпорядковані голови центрів з різних напрямків шкільного життя. Один з основних напрямків в організації шкільного самоврядування - створення міцної свідомої дисципліни, оскільки більш, як половина учнів називає погану дисципліну головною причиною неуспішності на уроках. Нажаль, норми дисципліни не рідко розуміють як вимоги педагогів, а дитячий колектив живе за своїми законами та правилами. Подолати цю хибну думку можна лише підключенням самих учнів до наведення порядку та дисципліни. Тому комісія дисципліни і порядку є однією з найважливіших комісій самоврядування. Це чи не найчисленніша комісія, яка насамперед контролює і забезпечує відвідування занять. До неї входять учні 8-11 кл. Комісія відповідає за порядок у школі, культуру поведінки. Для цього кожен день у школі є черговий клас, який розподіляє по постам учнів і слідкує за порядком та дисципліною. Чергові змінюються кожен день. Велику роль відіграє навчально-пізнавальний центр «Наука», який координує й організовує діяльність предметних гуртків, вечорів, конкурсів, олімпіад, семінарів. Він є ініціатором різноманітних конференцій і диспутів. До складу центру входять інтелектуально розвинені школярі 9-11 класів. "Кодекс честі та гідності". Правила, розроблені в цьому кодексі, єдині, як для учнів, так і для вчителів. Санкції "Суда Честі" поширюються на всіх: публічне вибачення і попередження, тимчасове виключення, звернення для перегляду покарання до ради школи, клопотання про звільнення зі школи вчителя чи шкільного працівника. Але  головне  завдання "Суду Честі" - примирення у вирішенні конфліктів.
      Самоврядування в школі - це клопітка, вдумлива робота його організаторів, у якій беруть участь серйозні, авторитетні, відповідальні учні. Візьмімо, наприклад, оцінювання учнями своєї поведінки. Адже при цьому зростає авторитет і відповідальність кожного. Хлопці і дівчата переконуються в тому, що за свої дії і вчинки треба відповідати. Самооцінювання поведінки змінює на краще моральний клімат у класах. Підвищується особиста відповідальність учнів за себе, за колектив у цілому, зростає їхня громадська активність, стає цікавіше вчитися. Кожен учень переконується в тому, що все добре буде помічене та належно оцінене. Це сприяє проявам добрих починань, прагнень, ініціативі підвищенню загальної дисципліни учнів. Чи означає, що самоврядування, здійснюване школярами, існує незалежно від керівництва, яке здійснюють педагоги? Ні! Учнівське самоврядування розвивається в межах управління школи, класу. І не треба подавати справу так, ніби діти - повні господарі в школі, класі. Це - обман, який вони добре розуміють і відповідно оцінюють. Коли йдеться про учнівське самоврядування, слід мати на увазі участь школярів в управлінні, здійснюваному дорослими. Необхідно домагатися, щоб вони не тільки "брали участь" і "допомагали", а й реально керували, відповідаючи за повне і якісне виконання того, що їм довірено. При цьому за директором школи, педагогами зберігається право на загальне керівництво, контроль за "кінцевим результатом", оскільки за роботу школи в цілому і кожного класу окремо питають з керівників школи, педагогів, а не учнів. Ефективною виявилася така форма допомоги учням, як створення методичної ради учителів-консультантів на чолі з директором. Рада школи, розподіливши обов'язки між своїми членами, визначає єдину принципову лінію взаємодії педагогічного колективу з учнями на гуманістичній основі. Педагоги-консультанти допомагають органам самоврядування підготувати обґрунтовану перспективу розвитку діяльності позашкільний час, консультують членів ШУС центрів з окремих практичних питань в життєдіяльності учнів. Важливо, щоб ініціаторами різноманітних справ у школі виступають самі учні і лише в разі необхідності радилися з педагогами.
     Отже, самоврядування в широкому розумінні стосується способу життя та поведінки шкільного колективу в цілому і кожного члену зокрема. В умовах демократизації і гуманізації нашого суспільства - це величезна сила, спрямована на розвиток самостійності, ініціативи і взаємодопомоги, формування почуття господаря, який за все відповідає.

Меню сайту

Календар

«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143

Друзі сайту

Годинник

Свята та події

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0